4.1.1 Nye erhvervsområder |
|
Nye erhvervsområder byggemodnes etapevis og under hensyn til ressourcer, landskab og bymiljø.
Den specifikke anvendelse i de enkelte erhvervsområder fastlægges i kommuneplanrammerne ud fra deres egnethed for trafikal belastning og inddeles i:
-
Områder til virksomheder med stor godstransport.
- Områder til virksomheder med stor persontransport.
-
Områder til virksomheder med stor persontransport og publikumsorienterede funktioner.
-
Områder med begrænset trafikal belastning af hensyn til bymiljøet.
|
En etapevis udbygning af kommuneplanlagte arealer, kan sikres på to måder:
- Lodsejeren fastlægger gennem sin byggemodning, hvor og hvordan han vil påbegynde området. Ved kommunale byggemodninger giver metoden god kontrol.
- Større erhvervsarealer underopdeles i flere rammeområder. Efter Planlovens § 11b, stk.1, pkt. 12 kan byrådet i kommuneplanen fastlægge rammer for rækkefølgen af arealernes anvendelse.
Den specificerede anvendelse i forhold til transport, publikumsorienterede funktioner og bymiljø fremgår specifikt af kommuneplanens rammer, by- og bydelsbeskrivelser.
|
 Områder med nærhed til forskning og innovation.
 Fokusområder for iværksætteri og innovation.
 Områder med stor synlighed.
|
23-01-2017
|
Se også
|
|