Målet er at understrege oplevelsen af overgangen mellem bakke- og englandskab og samtidig fremhæve overgangen mellem by og land. Der lægges også vægt på at beskytte naturkvaliteter og skabe rekreative muligheder for Hjortevejskvarteret.
|
Regionplan 2005 reserverer en 200 meter bred korridor for selve vejanlægget til en Vestforbindelse og fastlægger en beskyttelsesafstand på 300 meter mellem en kommende vej og ny bebyggelse.
|
Der er i dag en kvægdrivergang der forbinder området med Østeråsdalen under banen. Læs mere om Østerådalen her.
Denne forbindelse kan være en vigtig nøgle og skal derfor medtages i planovervejelserne hvis områdets forhold ændres, det være sig i forbindelse med byens udvikling eller etablering af 3. Limfjordforbindelse.
Illustrationen viser principper i byudviklingsplanen, der skal tages i betragtning i den mere detaljerede planlægning af området så som forbindelsen mellem områderne og de grønne kiler, samt perspektiver om en sti langs banen, der forbinder Svenstrup og Aalborg Midtby.
|
Hobrovej skal fremstå som grøn indfaldsvej.
|
09-01-2017
|
Anvendelse
Rekreative formål Landbrug Skov Naturbeskyttelse
Anvendelsen er specificeret i Bilag A.
Byggemuligheder
Etager: Max. 1½
Højde: Max. 8,5 m
Beskyttelseslinie: vejreservation (300 m)
Miljø
Beskyttet natur (§3)
Udpeget lavbundsareal
Arkitektur - Byrum og landskab
Skovplantning skal understrege overgangen bakke-eng og danne byport mellem by og land.
Trafik - Veje og stier
Arealreservation til Vestforbindelse og stiforbindelser skal sikres, se illustrationsplan
Teknisk forsyning
Betinget fjernvarmepligt
Zoneforhold
Landzone, del af vejareal i byzone
|
|
|